zondag 30 maart 2014

Souterrain Cup 2014

Zondagmorgen 5.15, de wekker rammelt, opstaan dus. De reis gaat naar Voorhout voor de Souterrain Cup 2014 op de mooie houten Targa Florio baan van Marc Stouten. Marc heeft ook een blog die hier te vinden is. Paul staat al om kwart voor zeven voor de deur en zo gaan we met z'n drieën richting Noord Holland. Om negen uur vallen we binnen en na de begroeting gaat de reis meteen naar de kelder, waar Marc een compleet nieuwe baan heeft opgebouwd, waar nog maar een paar aspecten van de baan van 2013 in aanwezig zijn.

De bandjes zijn weer gemaakt door een andere Marc en nadat deze zijn uitgereikt kunnen we aan de training beginnen en daar beginnen ook meteen de problemen. Lars heeft geen auto voorbereidt en zou met de Slot-It Ferrari 312PB rijden, daar zijn de achterbandjes op verlijmd en dus gaat hij voor mijn reserve auto en dan weet ik het al, dat wordt weer knijpen om hem voor te blijven.

Na de training was het tijd voor echte Limburgse vlaai, waarna we aan de eerste heat begonnen. Het schijnt leuk te zijn om Limburgertje te pesten want Lars, Paul en ik mochten doen wat we al heel vaak doen en dat is tegen elkaar racen. Paul had al meteen pech met zijn Slot-It GT40, na enkele ronden brak het sleperoog van zijn auto en was het voor die auto afgelopen. Gelukkig kon Paul een auto van Marc Stouten lenen en dit bracht meteen spanning in de wedstrijd want hij kon Lars en mij nu goed bijhouden. Uiteindelijk kon ik de heat op mijn naam schrijven met 3 baanstukken meer dan Lars en 6 ronden meer dan Paul.

In de tweede heat mocht ik aantreden tegen de allernaaste deelnemer van het hele veld. Het is natuurlijk duidelijk dat hij al vrij snel weg was, maar doordat ik vrij kon doorrijden kon ik een mooi aantal ronden op de klok zetten, 5 ronden achter de winnaar. Na deze tweede heat stond ik vierde algemeen gevolgd door jawel Paul en Lars. Omdat er drie sporen in de baan van Marc zitten, mochten we weer tegen elkaar aantreden, dit keer niet meer zo relaxed en het ging er heel hard aan toe tussen Lars en mij, met meerdere uitvliegers tot gevolg. Paul trok zich hier niet veel van aan en won de heat met 106,5 ronden, Lars werd tweede met 105 ronden en ik moest genoegen nemen met een derde plaats met 104,9 ronden. In de einduitslag werd ik vierde met 320,1 ronden, Paul werd vijfde met 318,7 ronden en Lars zesde met 316,3 ronden. Geen slecht resultaat voor ons Limburgers en een heel goed resultaat voor Paul, die met de auto van Marc heel goed uit de voeten kon. Onderstaand enige foto's van de scenery die Marc heeft gebouwd.





En nog eentje van het deelnemersveld.

Marc, Annemarie en Imke, bedankt voor de gastvrijheid. Alle andere rijders bedankt voor de gezellige dag en natuurlijk Paul bedankt voor het rijden.

Edje.

7 opmerkingen:

  1. Jullie bedankt voor de vlaaien, dosis Limburger humor en inbreng. Super dat jullie het willen opbrengen zover weg. Heb er van genoten. Is toch spannend om zo hele dag te organiseren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, het probleem blijft dat ik zelf geen sleutelaar ben en dus geen "goede" auto op de baan kan zetten. Maar als ik een goed geprepareerde auto tot mijn beschikking heb, dan blijkt dat ik toch wel aardig kan rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerlijk gezegd was mijn auto helemaal niet in klaar voor deze baan. Daarnaast heb ik me te zeer mee laten slepen in het gevecht met Lars, als ik naar het resultaat van vorig jaar kijk zat ik er toen een stuk dichterbij. Kwestie van snel vergeten en bij ons volgende ontmoeting de zaak recht proberen te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk verslag Ed. Beetje fanatiek zijn mag wat mij betreft. Was soms ook ongeduldig maar het gaat om fun en hebben van leuke dag. Vond grappig dat jullie in laatste heat weer bij elkaar kwamen. Voor jullie minder begrijp ik. Volgende keer doen we andere indeling. Vlaai smaakt nog! !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk verslag Ed, en een vierde plek van de 12 is natuurlijk helemaal niet slecht!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thanks Marc en Frank, vierde is inderdaad niet slecht, maar ik moet gewoon mijn geduld bewaren. Het gebeurd te vaak dat ik niet rustig genoeg ben en dan gaat het helemaal fout met rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk verslag en mooie verhalen ook. Mooi verbaal tegenwicht voor Adriaan en Bas! Je voornaamste tegenstander wordt denk ik je zoon! Trouwens voor ons allemaal...sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen