zondag 24 maart 2013

Souterrain Cup onverwacht goed verlopen

De tweede editie van de souterrain cup zit er weer op en het was de eerste keer dat ik hier aan deel mocht nemen. Ik moet zeggen dat ik nog steeds onder de indruk ben van de baan die Marc heeft gebouwd. Overal waar je kijkt zie je een tot in detail uitgewerkte, in Targa Florio, stijl gebouwde baan, zo echt dat je je op Sicilië waant. Buiten dat alles loopt de baan ook nog lekker als je ze eenmaal in de vingers hebt en dat is ook belangrijk.

Zoals gewoonlijk had ik weer geen camera bij me, maar ik heb toch twee foto's geschoten met de telefoon, beiden van een stukje scenery die om de baan staat en die wil ik jullie natuurlijk niet onthouden.





Er werd natuurlijk ook nog geracet. De banden waren handout PU bandjes en gemaakt door Marc Breevoord van Circuit Park Omoord en ik moet zeggen dat ze zeer goed voldoen. ik ga ze op onze eigen baan eens aan een uitvoerige test onderwerpen, zo kunnen we ons bandenprobleem misschien wel oplossen, doch wel pas nadat ik ook de Frankenslot bandjes eens uitvoerig aan de tand heb gevoeld. De baan is drie sporig en we mochten allemaal drie heats rijden. Vandaag eens geen uitvoerig raceverslag, maar gewoon de vermelding dat ik me in alle races steeds verbeterde. Na de tweede race stond ik vierde in de stand en de bedoeling was om dit vast te houden en eventueel een plaatsje winst te boeken. Het vasthouden lukte wel, een plaatsje winst net niet vanwege te veel uitvliegers van mijn kant. Zo bleek wel maar weer eens dat ik beter met op houten baan overweg kan dan ik altijd denk.

Marc Stouten zelf won de race, maar gaf zijn plaats op, zodat de overwinning naar Steffer ging voor Marc Breevoord en op die manier werd ik derde. Daar zat nog een prijs aan vast in de vorm van een Porsche 550A Spider, zoals hij aan de Targa Florio heeft deelgenomen, maar door Marc S. voorzien van eigengemaakte deals.



Als laatste wil ik Marc en familie bedanken voor hun gastvrijheid. Ook een woord van dank aan Marc B voor de bandjes en natuurlijk aan alle deelnemers voor de leuke dag. Ik heb er in ieder geval van genoten.

Edje.

3 opmerkingen:

  1. Hi Ed,

    leuk verslag en erg leuk dat jullie (Paul) er waren. Zorgt voor een hoop extra limburgse gezelligheid en daar hielp de lekkere vlaaien ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks Marc,

    Ik heb ervan genoten. Je hebt een zeer mooie baan en boven alles loopt ze ook nog eens lekker. Ik had tijdens de training nooit verwacht zo hoog te eindigen, maar op de een of andere manier gaat het in een race altijd beter als tijdens de training.

    Edje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat heb ik ook een beetje. In wedstrijd ga je idd anders racen dan in training. In traning probeer ik een snel rondje uit te persen met gevolgen vandien. In wedstrijd moet je zoveel mogelijk uitvliegers voorkomen en ga je vanzelf op een of andere manier efficienter en dus beter rijden is mijn ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen